Det er vigtigt, at man får motioneret og bevæget sig hver dag, men det er dog langt fra alle, som får det gjort. I en travl hverdag kan det være svært at overskue at finde tid eller overskud til træning, mens det for andre kan være motivationen eller energien, der mangler. Når træning ikke er ligetil, har mange en tendens til at springe over, og det kan både påvirke krop og sind. Her får du inspiration til, hvordan du får trænet selv i en travl hverdag.

Tag træningen med hjem

Der er mange, der kommer med undskyldningen om, at der er langt til et træningscenter, eller måske føler de sig ikke godt tilpas blandt andre mennesker. Er du en af dem, som af en eller anden grund fravælger træningscentret, så kan det være, at det fungerer for dig at tage træningen med hjem. På den måde bestemmer du selv, hvornår der skal trænes, og du kan endda sætte din favoritserie på fjernsynet imens. Øg din kondition med en crosstrainer i hjemmet og mærk hurtigt forskellen.

Det er nemmest, hvis du får en god træningsrutine

Kan du godt lide at komme afsted ud blandt andre menneskker, når der skal trænes, så kan det være, at du blot mangler en god træningsrutine. Det kan du eksempelvis lave ved at have et bestemt program, du træner efter hver gang – eksempelvis ved at opvarme på en crosstrainer.

Det kan også være, at det fungerer for dig, hvis du gør dit træningstøj klart, inden du tager afsted på arbejde om morgenen. På den måde er det klar til dig, når du kommer hjem – du skal blot hoppe i det og tage af sted. Kommer du til at sætte dig på sofaen først, er chancerne for du ikke kommer afsted meget store. Få det gjort uden at tænke for meget over det.

Kategorier: Sundhed

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *